Assalamualaikum. Please be nice here ;)
KAU PERLU TAHU, AKU BUKAN MAKSUM

Thursday, February 14, 2019

2019

2019 calligraphy for New Year greeting cards type background new banner year happy for sale number 2019 vintage poster new year text greeting calligraphy design card vector lettering typography


Selamat Tahun Baru.


Hampir satu tahun aku meninggalkan karier penulisan di blog ini. Agaknya masih ada kah orang yang berminat dengan penulisan aku yang tidak seberapa ni. Acah je ni. Padahal viewers tak ramai pun.

Alhamdulillah aku berjaya tempuh hidup tahun 2018 dengan berjaya sampai ke akhirnya walaupun di tengah tengah tahun tu ada la naik turun iman jatuh bangun semangatnya walaubagaimanapun aku harus menempuhinya. Bak kata pepatah, alang alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan. Alang alang dah dalam tahun 2018 tempuhilah dengan sebaiknya. Kaitan sangat.

Nak cerita pengalaman pahit manis tu banyak sangat tapi ingat ingat lupa lah. Jumpa orang baru tu semestinya dengan pengalaman bersama orang baru serta environment baru sudah tentu membuatkan aku makin hari makin berkembang otak dan pemikiran pun semakin mencapah. Ke? hahaha, masuk bakul angkat sendiri

Jatuh bangun dalam pendidikan dan persatuan itu sudah menjadi perkara biasa dalam kitaran hidup aku. The new things in my life i joined Shaklee's business. Benda ni la paling rare dalam hidup aku sepanjang tahun 2018. Seorang insan yang tak pernah suka ada ikatan dengan duit then terjun dalam benda baru and proud to myself sebab berjaya buktikan kepada diri sendiri yang aku mampu. Aku cuba dan aku mampu dan aku harap aku dapat bertahan lama dalam bidang ni. Mudah-mudahan.

The big things happened in this year which is i joined the election in my campus. Nak kata campus tak juga, kiranya persatuan induk Malaysia di Jordan ni. Yes, walaupun tak menang dalam kerusi yang bertanding tu which is as Ketua Hewi Mahasiswa Malaysia Jordan aku still dapat feel sendiri suasana pilihanraya and pengalaman tu memang sangat sangat mahal. Special case sebab aku je yang rasa benda tu sebab aku yang bertanding bukannya kau 😆

Pilihanraya ni memang aku sangat rasa dia punya bahang dia. Masa ni la kita akan nampak dan tahu siapa diri kita yang sebenar dan diri orang lain. eh (?)

Oh ya, sepatutnya post kali ni aku nak cerita pasal aku travel ke Turki tapi benda tu tergendala and aku tend to untuk cerita benda ni la.

In sya Allah next post i will share about my journey travelling europe, Ada yang suggest dekat aku maybe boleh buat dalam bentuk vlogger kot but aku rasa kurang yakin and maybe i will. Depends n my mood la, gambar ni pun banyak lagi au tak siap edit. Aku pun tak tahu hari hari aku buat apa hahaha

Okay, korang yang baca post ni doakan kebahagiaan aku di dunia dan akhirat tau.

Selamat malam. Suka hati la nak ucap selamat malam pun sebab aku menulis benda ni waktu malam and lagipun aku dah nak tido ni. Maafkan salah silap aku. Bye 😜


No comments:

Post a Comment

 
Editor by Aikaito|Share Digalakkan|Don't Be Rude