Assalamualaikum. Please be nice here ;)
KAU PERLU TAHU, AKU BUKAN MAKSUM

Wednesday, May 17, 2017

NANGIS LAJU LAJU

GEMBIRA
.
SEDIH
.
BANGGA
.
TERHARU

TAK TAHU NAK RASA APA.

Puzzled! 😐

Suka sangat. Alhamdulillah 4 tahun berturut-turut abah dapat anugerah pekerja cemerlang 💕 TAHNIAH ABAH!

Nak expose, tak reti
Realiti bukan tak reti
Tapi takut nanti hati mati
Lupa semua benda dari Ilahi




Aku lebih memilih untuk cakap depan-depan abah secara unformal.

Dan menulis untuk lebih meluahkan apa yang terpendam dalam hati. Even entah ada orang baca atau tidak. Itu terpulang. Untuk menjaga hati. Tak payah tahu lagi bagus.

Jadi post ini untuk abah terchenta. *kalau abah baca* mungkin suatu hari nanti.

Untuk Abah,

Ilah bangga dengan abah. Even abah sibuk kerja, kurang masa dengan ilah. Tapi ilah nampak abah cuba untuk ambil tahu dan caring dengan ilah dan yang lain.

Abah. Walaupun abah tak luah secara formal abah sayang kami, tapi tingkah laku dan perbuatan abah dah cukup menggambarkan kasih sayang tu. Alhamdulillah.

Kalau terkadang ilah banyak sakitkan hati abah.

Pernah sekali abah mengadu,

"Abah takkan janji apa-apa dah dengan ilah. InshaAllah kalau abah mampu abah akan tunaikan."

"Kenapa?", soal si anak.

"Sebab masa kecik-kecik ilah ada kata ilah benci abah sebab tak tunaikan janji dengan ilah. Ilah banyak kali kata ilah benci abah sebab .."

Terdiam. Kaku. *berderai 😢

Benda kecil, masa masih kecil. Abah simpan, sampai sekarang. Maafkan ilah abah 😓

Dan benda kecil juga yang selalu membuat hati aku berbunga 🌷 kalah musim spring kat sini.

Guess what?

Bila abah panggil aku dengan perkataan SAYANG ☺️

Walaupun nampak kecil, tapi sangat bermakna bagi aku. Memang susah nak dengar abah luah perkataan tu even dekat ummi sendiri. Tapi sekali je luah, aku tahu itu sangat bermakna bagi aku.

Abah dah buktikan,
Abah dapat anugerah tu.

Aku? Macam mana aku nak buktikan?

Jom beat dua abah. Kita beat sama-sama untuk cemerlang. Mulai sekarang.

Alhamdulillah Ya Allah,
Terima Kasih untuk waktu ini.

Abah, terima kasih untuk segalanya di dunya. Moga usaha abah untuk kejar dunya setanding dengan usaha abah untuk capai Syurga dan bersama-sama di akhirat sana 🌹

Tulus,
Si anak yang sekepala dengan abahnya plan nak bagi surprise dekat ummi. Bahawasanya si anak BALIK BERAYA DI MALAYSIA ✈️ 3 BULAN WOOO ! Yeah!

No comments:

Post a Comment

 
Editor by Aikaito|Share Digalakkan|Don't Be Rude