Assalamualaikum. Please be nice here ;)
KAU PERLU TAHU, AKU BUKAN MAKSUM

Monday, February 22, 2016

SUATU KETIKA

Bismillah.

Atas permintaan orang tersayang. Izinkan aku menerjah balik ruang minda untuk mengarang balik sedikit sebanyak mengenai program yang telah berlangsung hujung minggu baru-baru ni. 

Masih menunggu tajuk yang sesuai untuk terus menaip ;) 

suatu ketika

Mak aiih. Tajuk bapak puitis. Sesuai sangat la dengan tuan punya badan.

Ditemani dengan background music yang baru je di update. InshaAllah i will make this post as simple as you, Aina. 

Ehem. 

Suatu ketika. Throwback kejap. Aku tak tahu macam mana boleh jadi se akrab macam sekarang dengan minah yang always tersengih. Memang sengih je memanjang. Sengihan dia tu la yang selalu kaburkan mata aku dengan banyak masalah. Masalah aku. Dia? Aku tengok hidup dia macam takde masalah, tapi hebatnya dia ni smpai ke lubang tikus dia cuba simpan masalah dia. Haila. Memang tikus betulla. haha. seperti dalam post sebelum2 ni aku ada je describe pasal dia mungkin dia je yang tak perasan. kot. 

Aku senang sangat dapat kenal dia. Dari awal kitorang kenal sampai sekarang aku harap hubungan ni kekal sampai ke cucu cicit. Tapi ye la, terkadang kalau busy tu, sampai text pun dah jarang, aku minta maaf awal-awal sebab mungkin hubungan kita sedang diuji. *ece. tapi ketahuilah satu rahsia di padang mahsyar nanti mengenaimu antara aku dengan Sang pencipta. *jap, mata masuk habuk*

Pandai kau pilih tajuk ye. Nanti ada masa aku sambung. Taknak feel sangat. simpan sikit tuk masa depan. 

Aina. Yes. nama tu. Banyak sangat bagi sokongan kat aku dalam apebenda la. dari benda kecik hatta sebesar gajah. Program s.o.f ni pun dia yang banyak tolong aku. Sanggup pinjamkan masa dia untuk aku settle masalah aku. Even dia pun mungkin busy tapi saje tak bagitau aku kot. 

Dia mintak aku cerita pasal program baru ni tapi entahlah tajuk yang dia pilih ni memang sangat sesuai kalau aku nak describe pasal dia. tapi bukan untuk program tu. 

Budak ni memang PA terbaik aku la katakan. Time program memang aku katakan aku sangat-sangat sibuk. sampai mak ayah call pun aku lupa nak call balik. Tapi Alamdulillah nasib baik umi abah faham. tapi aku suka je, enjoy je layan program ni. Fon aku tak pernah nak duk senyap sampaikan ringtone fon yang purba tu asyik terngiang je kat telinga. masuk tandas bunyi fon, tidur bunyi fon, solat, apatah lagi. memang agak terganggu kekhusyukan di situ.

Hahaha. Bila diimbas balik nak kata sibuk sangat aku. Banyak sangat fikir sampai benda2 yang aku fikir nak settle kemudian semuanya masuk mimpi. Nak tergolek aku bangun awal pagi sebab perasan yang aku cakap sorang2 malam2 buta. apa yang meracau pun aku tak tahu yang pasti aku banun tido tu last word aku cakap, "nanti saya bagi balik semua barang2 ni kat makcik". haha.  bangun pagi esok mimi terus mengadu yang dia rasa muka dia kena hempap dengan benda keras. rupa-rupanya tangan aku sempat menyinggah muka dia. 

Tu la. Tidur dalam keadaan penat plus setan duk ushar. memang pergh ah!

Mungkin setakat ni je untuk waktu ni. Nanti kalau rajin aku sambung la malam ni ke. kot. malam ni kelas pra uni. omy! belajar takkan pernah habis. sebab 

طلب العلم فريضة على كل مسلم
maksudnya: Menuntut ilmu adalah perkara wajib atas setiap muslim.
That's all from me. . Penned off


I love you to the moon and never come back kerana Allah

سيروا على بركات الله

No comments:

Post a Comment

 
Editor by Aikaito|Share Digalakkan|Don't Be Rude