Assalamualaikum. Please be nice here ;)
KAU PERLU TAHU, AKU BUKAN MAKSUM

Tuesday, February 2, 2016

THE LUCKY ONE

Bismillah. 

Today is the tired day for me. I had faced the JPJ test for today and alhamdulillah everything had been done softly. It is my second test of JPJ test. I repeat it on this day. I got flying colours in the test. 

Rasa macam tak percaya pun ada. Yela, boleh katakan dalam sebulan je aku latihan then terus test JPJ. First time test tu memang agak mencabar bagiku. Bila nak mula tu, penyakit gabra menyinggah dalam diri. 

Masuk kereta terus lupa nak buat apa. Semua step boleh katakan aku lupa. Ni la padahnya malas nak solat hajat. Tu untuk yang first time, semua test failed!

Untuk yang ulangan. Hari ini. Alhamdulillah segalanya Allah permudahkan. Betolla. Jika kita pinta dahulu kepada Allah sebelum kita menagih simpati dari manusia, InshaAllah pertolongan tersebut akan menyapa kepada kita direct dari Allah. 

Boleh katakan, aku lulus harini adalah dengan berkat rahmatNya serta pertolonganNya. Memang pelik bin ajaib. Kalau diikutkan aku memang failed. tapi pertolongan Allah itu sekelip amata berlaku depan mata aku. kun fayakun. Kalau dah namaya rezeki, Allah dah tetapkan bahagian masing-masing. mungkin harini rezeki aku, esok lusa rezeki orang lain. Cuma kita perlu bersabar dan hadapinya dengan reda.

Hari ni pun, aku belajar banyak benda dan aku suka sangat bila aku dapat share dengan korang. kes pasal JPJ tu kita tutup. Buka pasal kursus pra uni yang aku join plak. Alhamdulillah so far so good. It can build the  confident levels in myself to improve my english even i have to use the "bahasa rojak".

Jadi, i would like to share with you some do'a if we get any nikmat.

الحمدالله الذي بنعمته تتم الصالحات
Maksudnya: "Segala puji bagi Allah yang dengan nikmatnya menyempurnakan kebaikan-kebaikan"


Maka. Hendaklah kita sentiasa berdoa agar Allah permudahkan segala urusan kita serta orang disekeliling kita. That's all for today.


سيروا على بركات الله

No comments:

Post a Comment

 
Editor by Aikaito|Share Digalakkan|Don't Be Rude