Assalamualaikum. Please be nice here ;)
KAU PERLU TAHU, AKU BUKAN MAKSUM

Tuesday, January 19, 2016

MINION BE LIKE COMPANION

Bismillah. 

Cuba meluangkan sedikit masa untuk berceloteh dan berkongsi kegembiraan. Walaupun tiada siapa yang hairan tentang post ni. Ok. Ingin saya sumbatkan kegembiraan di dalam hati anda bahawa 

BERSAHABAT KERANA ALLAH SANGAT MANIS. IBARAT MANISNYA BUAH STRAWBERI YANG BARU DIPETIK DARI LADANG. 

Dengan diiringi background music blog ini. Pinjamkan saya mata dan minda supaya dapat melihat dan membaca dengan penuh khusyuk tanpa sebarang gangguan dari syaitan.

Ya. bertepatan dengan kata-kata yang di bold di atas. Dengan ini, suka saya untuk berkongsi bahawa sahabat kerana Allah sangat manis, kalah madu. *ayat skema sikit*



Pernah baca or terlihat kat somewhere x perkataan ni "belum cuba belum tahu, dah cuba baru tahu". Ada tak? Paling tak pun pernah dengar la tu pun samar-samar je kan. Baiklah. Andai kata anda dah cuba bersahabat kerana Allah tapi takde rasa pape pun. BOHONG. Segeralah bertaubat. 

Allah murka kepada orang yang menyampaikan sedangkan mereka tidak mengerjakannya.

Pesanan dariku untukmu, duhai sahabat. 

Tatkala diri ini rebah, bantulah untuk memapahku. 
Tatkala diri ini hanyut, bantulah aku untuk sedarkanku. 

Dan sesungguhnya;

المؤمن مراءة المؤمن
Maksudnya: Seseorang mukmin adalah cermin kepada mukmin yang lain.

Ingatlah sahabat, 
sahabat yang ikhlas bersahabat yang hanya mam[u mengecapi nikmat bersahabat itu sendiri. 

Tanpamu sahabat, mana mungkin aku bisa tersenyum. 
Tanpamu sahabat, mana mungkin aku bisa meraih kegembiraan. 

Mungkin terkadang aku sering melukakan hatimu, 
Manusia. Mana mungkin lari dalam melakukan kesilapan dan sesungguhnya manusia itu juga pelupa.
Jadi, dengan rendah diri *walaupun ketinggianku mencecah tiang letrik ;)* aku memohon keampunan di atas kekhilafanku sepanjang bergelar sebagai sahabatmu. 

Akhir kalam, ingat pesanan akhirku. 

Perjuangan kita sebagai bukan setakat baca, ingat, faham, fikir, amal, dan sebar Al Quran sahaja bahkan bukan pada nama atau gelaran. Tetapi perjuangan sebenar kita adalah untuk memiliki darjat Syurga yang paling tinggi iaitu Syurga Firdaus.


سيروا على بركات الله

No comments:

Post a Comment

 
Editor by Aikaito|Share Digalakkan|Don't Be Rude